خوراک دام و طیور چیست؟

 

خوراک دام و طیور به موادی گفته می‌شود که برای تغذیه و رشد دام‌ها و طیور استفاده می‌شوند. خوراک دام و طیور می‌تواند از نوع خشک یا تر باشد. خوراک خشک دام و طیور معمولاً به صورت پلت یا دانه فرموله شده است و از مواد مختلفی مانند غلات، کنجاله‌ها، علوفه‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها تشکیل شده است. خوراک تر دام و طیور معمولاً از علوفه‌های تازه یا سیلو شده، شیره، روغن، آب و نمک تشکیل شده است.

خوراک دام و طیور باید به گونه‌ای باشد که نیازهای مغذی حیوانات را برآورده کند و باعث افزایش عملکرد، سلامت و کیفیت محصولات حاصل از آن‌ها شود. برای این منظور، باید در فرمولاسیون خوراک دام و طیور به عوامل مختلفی مانند نژاد، جنس، سن، وزن، فعالیت، فصل، هدف پرورش و شرایط محیطی توجه کرد. همچنین باید از کنترل کیفیت خوراک دام و طیور اطمینان حاصل کرد و از استفاده از مواد غیر قابل هضم، سمی یا مضر خودداری کرد.

برای تولید خوراک دام و طیور نیاز به تجهیزات و خطوط تولید مناسب است. برخی از تجهیزات خط تولید خوراک دام و طیور عبارتند از: سنگ شکن، آسیاب، همزن، پلت پرس، خشک کن، بسته بند و دستگاه های کنترل کیفی. برخی از شرکت‌های تولید کننده خوراک دام و طیور در ایران عبارتند از: گروه سپاهان دانه، شرکت رادفار، شرکت پارس پروتئین و شرکت گروپان.

 

 

قیمت تمامی خوراک دام و طیور

کنجاله کلزا

کنجاله کلزا محصول جانبی است که پس از استخراج روغن از دانه‌های کلزا به دست می‌آید. کنجاله کلزا دارای مقدار زیادی پروتئین، فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها است و به عنوان یک منبع پروتئین گیاهی در تغذیه دام، طیور و آبزیان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کنجاله کلزا به دو نوع خشک و تر تولید می‌شود. کنجاله خشک کلزا حاوی ۳۵ تا ۴۰ درصد پروتئین، ۱۲ تا ۱۵ درصد فیبر، ۱ تا ۳ درصد روغن و ۶ تا ۱۰ درصد خاکستر است. کنجاله تر کلزا حاوی ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۱۵ تا ۲۰ درصد فیبر، ۴ تا ۶ درصد روغن و ۷ تا ۱۲ درصد خاکستر است.

کنجاله کلزا به دلیل دارای بودن مقدار نسبتا بالای مواد گواترزا، اسید اروسیک و سیناپین با محدودیت فراوان در جیره طیور مصرف می‌شود. این مواد ممکن است باعث کاهش جذب ید، اختلال در عملکرد تیروئید، کم خونی، اختلال در رشد و نقص در جوجه‌چینی شوند. بنابراین باید از استفاده بیش از حد از کنجاله کلزا در جیره طیور خودداری کرد. به طور کلی، سطح پروتئین قابل هضم و لیزین قابل هضم در کنجاله کلزا برای طیور پایین‌تر از سطح پروتئین قابل هضم و لیزین قابل هضم در پودر سویا است. برای بهبود عملکرد طیور، باید سطح پروتئین قابل هضم و لیزین قابل هضم را با استفاده از منابع دیگر پروتئین و لیزین تعادل بخشید.

قیمت : ۲۲۰۰۰ تومان

 

کنجاله سویا

کنجاله سویا محصول جانبی است که پس از استخراج روغن از دانه‌های سویا به دست می‌آید. کنجاله سویا دارای مقدار زیادی پروتئین، فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها است و به عنوان یک منبع پروتئین گیاهی در تغذیه دام، طیور و آبزیان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کنجاله سویا به دو نوع خشک و تر تولید می‌شود. کنجاله خشک سویا حاوی ۳۵ تا ۴۰ درصد پروتئین، ۱۲ تا ۱۵ درصد فیبر، ۱ تا ۳ درصد روغن و ۶ تا ۱۰ درصد خاکستر است. کنجاله تر سویا حاوی ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۱۵ تا ۲۰ درصد فیبر، ۴ تا ۶ درصد روغن و ۷ تا ۱۲ درصد خاکستر است.

کنجاله سویا به دلیل دارای بودن مقدار نسبتا بالای مواد گواترزا، اسید اروسیک و سیناپین با محدودیت فراوان در جیره طیور مصرف می‌شود. این مواد ممکن است باعث کاهش جذب ید، اختلال در عملکرد تیروئید، کم خونی، اختلال در رشد و نقص در جوجه‌چینی شوند. بنابراین باید از استفاده بیش از حد از کنجاله سویا در جیره طیور خودداری کرد. به طور کلی، سطح پروتئین قابل هضم و لیزین قابل هضم در کنجاله سویا برای طیور پایین‌تر از سطح پروتئین قابل هضم و لیزین قابل هضم در پودر سویا است. برای بهبود عملکرد طیور، باید سطح پروتئین قابل هضم و لیزین قابل هضم را با استفاده از منابع دیگر پروتئین و لیزین تعادل بخشید.

قیمت : ۳۴۰۰۰ تومان

 

کنجاله ذرت

کنجاله ذرت محصول جانبی است که پس از استخراج روغن از جوانه ذرت به دست می‌آید. کنجاله ذرت دارای مقدار زیادی پروتئین، فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها است و به عنوان یک منبع پروتئین گیاهی در تغذیه دام، طیور و آبزیان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کنجاله ذرت به دو نوع خشک و تر تولید می‌شود. کنجاله خشک ذرت حاوی ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۱۵ تا ۲۰ درصد فیبر، ۴ تا ۶ درصد روغن و ۷ تا ۱۲ درصد خاکستر است. کنجاله تر ذرت حاوی ۱۰ تا ۱۵ درصد پروتئین، ۲۵ تا ۳۰ درصد فیبر، ۲ تا ۳ درصد روغن و ۱۳ تا ۱۸ درصد خاکستر است.

کنجاله ذرت به دلیل دارای بودن مقدار نسبتا بالای مواد گواترزا، اسید اروسیک و سیناپین با محدودیت فراوان در جیره طیور مصرف می‌شود. این مواد ممکن است باعث کاهش جذب ید، اختلال در عملکرد تیروئید، کم خونی، اختلال در رشد و نقص در جوجه‌چینی شوند. بنابراین باید از استفاده بیش از حد از کنجاله ذرت در جیره طیور خودداری کرد. به طور کلی، سطح پروتئین قابل هضم و لیزین قابل هضم در کنجاله ذرت برای طیور پایین‌تر از سطح پروتئین قابل هضم و لیزین قابل هضم در پودر سویا است. برای بهبود عملکرد طیور، باید سطح پروتئین قابل هضم و لیزین قابل هضم را با استفاده از منابع دیگر پروتئین و لیزین تعادل بخشید.

قیمت : ۹۰۰۰ تومان

 

گندم شکسته

گندم شکسته محصولی است که پس از آسیاب کردن دانه‌های گندم به دست می‌آید. گندم شکسته دارای مقادیری پروتئین، نشاسته، سلولز و چربی است و به عنوان یک منبع انرژی و پروتئین گیاهی در تغذیه دام، طیور و آبزیان مورد استفاده قرار می‌گیرد. گندم شکسته به دلیل داشتن قیمت پایین نسبت به گندم و همچنین به دلیل داشتن انرژی لازم خریداران زیادی دارد.

قیمت: ۱۱۰۰۰ تومان

 

ذرت شکسته

ذرت شکسته یا ذرت خرد شده یک نوع غله است که از ذرت دانه‌ای تولید می‌شود. ذرت شکسته معمولاً برای خوراک دام و طیور استفاده می‌شود. برخی از مزایای ذرت شکسته عبارتند از:

– قیمت مناسب و ارزان تر از دیگر خوراک های دامی
– افزایش وزن و رشد دام و طیور
– ارائه انرژی و پروتئین بالا برای دام و طیور
– کاهش هزینه های نگهداری و پرورش دام و طیور

قیمت : ۱۰۸۰۰ تومان

 

ذرت علوفه

ذرت علوفه یا ذرت سیلو یک نوع خوراک دام است که از ذرت دانه‌ای تولید می‌شود. ذرت علوفه دارای ارزش غذایی بالا و قابلیت نگهداری طولانی مدت است. برای بسته بندی ذرت علوفه می‌توان از دستگاه‌های خاصی استفاده کرد که علوفه را در بسته‌های پلاستیکی فشرده و بی هوا می‌کنند. این روش باعث می‌شود که تخمیر علوفه به صورت همگن و کنترل شده انجام شود و خصوصیات غذایی آن حفظ شود.

قیمت : ۳۰ کیلویی 2600تومان

 

باگاس فله

باگاس فله یا تفاله نیشکر، ماده ای است که پس از استخراج شکر از ساقه نیشکر باقی می ماند. این ماده دارای کاربردهای مختلفی است، از جمله خوراک دام، سوخت زیستی، تولید پالپ و مواد ساختمانی. برای خرید باگاس فله می توانید از شرکت های تولید کننده نیشکر یا کارخانه های شکر در استان های نیشکر کاری مانند خوزستان، فارس، خراسان رضوی و بوشهر استفاده کنید.

قیمت : ۳۵۰ تومان

 

پیت باگاس

پیت باگاس یکی از انواع باگاس است که شامل ذرات ریز نرم مغز نیشکر می باشد. پیت باگاس دارای کاربردهای مختلفی است، از جمله خوراک دام، سوخت زیستی، تولید انرژی حرارتی و کربن فعال. برای خرید پیت باگاس می توانید از شرکت های تولید کننده نیشکر یا کارخانه های شکر در استان های نیشکر کاری مانند خوزستان، فارس، خراسان رضوی و بوشهر استفاده کنید.

قیمت : ۴۵۰ تومان

 

تفاله چغندر نمدار بسته بندی

تفاله چغندر نمدار یکی از انواع تفاله چغندر است که دارای رطوبت بالاتری نسبت به تفاله خشک چغندر می باشد. این نوع تفاله برای خوراک دام، کود کشاورزی، تولید قند و الکل و سوخت زیستی مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید تفاله چغندر نمدار بسته بندی شده می توانید از شرکت های تولید کننده چغندر یا کارخانه های قند در استان های چغندر کاری مانند خوزستان، اصفهان، فارس، کرمانشاه و آذربایجان غربی استفاده کنید.

قیمت : 2300تومان

 

سبوس برنج

سبوس برنج یکی از محصولات جانبی تولید برنج است که دارای خواص و فواید زیادی برای سلامتی، زیبایی و لاغری است. سبوس برنج حاوی فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها است که می تواند به درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مانند دیابت، کلسترول بالا، فشار خون بالا، کبد چرب، سرطان کولون، یبوست، بواسیر، افسردگی و ایدز کمک کند. همچنین سبوس برنج مفید برای تقویت پوست، مو، ناخن، اعصاب و سیستم ایمنی بدن است. سبوس برنج را می توان به صورت خام یا پخته به غذاها اضافه کرد یا با آب، شیر، ماست یا آب میوه مخلوط کرده و مصرف کرد.

قیمت : 1900 تومان

 

اردک برنج

اردک برنج یک عبارت است که می تواند به چند معنی باشد. یکی از معانی آن، نوعی از اردک است که در مناطق برنج کاری زندگی می کند و از برنج تغذیه می کند. این نوع اردک به رنگ قهوه ای و سفید است و دارای نقش های خاص روی سر و صورت است. این اردک ها در بسیاری از کشورهای آسیا، آفریقا و استرالیا یافت می شوند. برخی از گونه های این اردک ها عبارتند از:

– اردک برنج آفریقایی: گونه ای که در مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا زندگی می کند و دارای رنگ قهوه ای تیره با لکه های سفید روشن است.
– اردک برنج آسیایی: گونه ای که در مناطق شمال، شرق و جنوب شرق آسیا زندگی می کند و دارای رنگ قهوه ای روشن با لکه های سفید تیره است.
– اردک برنج استرالیایی: گونه ای که در مناطق شمال و شمال شرق استرالیا زندگی می کند و دارای رنگ قهوه ای متوسط با لکه های سفید متمایز است.

معنای دیگر عبارت اردک برنج، فعالیت پرورش اردک در مزارع برنج است. پرورش اردک در مزارع برنج چندین فایده دارد، مانند:

– مبارزه با علف های هرز: اردک ها علف های هرز را خورده و به نحو مؤثر با آفات گیاهان برخورد می کنند. به این ترتیب، نظافت شالیزار تامین شده و نیاز به علف کش های شیمیایی کاهش می یابد.
– افزایش حاصلخیزی خاک: فضولات اردک ها حاوی نشاسته، پروتئین، فسفات، پتاس و نتروژن است که به عنوان کود طبیعی برای خاک عمل می کند. همچنین، حفاري نوك‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌ ‌ ‌

قیمت : ۵۹۰۰ تومان ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

 

سبوس گندم

سبوس گندم یکی از قسمت های دانه گندم است که در طی فرآیند آسیاب کردن گندم و تبدیل آن به آرد از بین می رود. سبوس گندم دارای خواص غذایی و درمانی بسیاری است. برخی از خواص سبوس گندم عبارتند از:

– منبع عالی فیبر: سبوس گندم حاوی فیبر نامحلول است که به حرکت مدفوع در روده بزرگ کمک می کند و خطر ابتلا به یبوست، هموروئید، سرطان روده و دیابت را کاهش می دهد.
– منبع خوب مواد مغذی: سبوس گندم حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین های گروه B، منگنز، فسفر، منیزیم، آهن، روی، مس و سلنیوم است. این مواد مغذی به تقویت سلامت استخوان، پوست، مو، عصب، قلب و سیستم ایمنی کمک می کنند.
– کاهش وزن: سبوس گندم باعث افزایش حجم غذا در معده می شود و احساس سیری طولانی مدت را ایجاد می کند¹². این باعث کاهش مصرف کالری و جلوگیری از خوردن بیش از حد می شود. همچنین سبوس گندم با تعادل بخشیدن به قند خون و کاهش کلسترول خون، عوامل خطرزای چاقی را کاهش می دهد.

برای استفاده از خواص سبوس گندم، می توانید آن را به صورت پودر یا دانه به غذاهای خود اضافه کنید. برخی از راه های استفاده از سبوس گندم عبارتند از:

– افزودن به صبحانه های گرم مانند شیردهنده، آشپزخانه، پوریدژ و …
– افزودن به نان ها، کلوچه ها، کافک ها و دسر های پخته شده
– تهیه نان بربری با استفاده از آرد سبوس دار
– تهیه شیرین پذیرای با استفاده از شیر، شکر، خامه و سبوس
– تهیه شورابات با استفاده از سبوس، آب لیمو، نعناع و نمک

قیمت : ۵۸۰۰ تومان

 

پودر تفاله گوجه

پودر تفاله گوجه یکی از محصولات ضایعات کشاورزی است که از پوست و تفاله گوجه فرنگی بدست می آید. این محصول به دو صورت تر و خشک در بازار عرضه می شود و دارای خواص غذایی و درمانی بسیاری است. برخی از خواص پودر تفاله گوجه عبارتند از:

– منبع عالی پروتئین: پودر تفاله گوجه حاوی حدود 23 درصد پروتئین است که برای رشد و تقویت عضلات، استخوان ها، مو، پوست و ناخن ها مفید است.
– منبع خوب انرژی: پودر تفاله گوجه حاوی قندهای ساده و پیچیده است که به تامین انرژی بدن کمک می کنند. همچنین این محصول دارای ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی و مقابله با عفونت ها کمک می کند.
– منبع خوب مواد معدنی: پودر تفاله گوجه حاوی مقادیر قابل توجهی از کلسیم، فسفر، منگنز، آهن، روی، مس و سلنیوم است. این مواد معدنی به تقویت سلامت دندان ها، استخوان ها، خون، غده ها و آنزیم ها کمک می کنند.

برای استفاده از خواص پودر تفاله گوجه، می توانید آن را به صورت خشک یا تر به خوراک دام، طیور و آبزیان خود اضافه کنید. برخی از راه های استفاده از پودر تفاله گوجه عبارتند از:

– افزودن به جیره های خشک مانند جیره گاو، جیره گوسفند، جیره شتر، جیره بز و …
– افزودن به جیره های تر مانند جیره طیور تخم گذار، جیره طیور گوشتی، جیره آبزیان و …
– تولید نان با استفاده از آرد پودر تفاله گوجه³
– تولید شیرین پذیرای با استفاده از شیر، شکر، خامه و پودر تفاله گوجه
– تولید شورابات با استفاده از پودر تفاله گوجه، آب لیمو، نعناع و نمک

قیمت :  ۸۰۰۰ تومان

 

پودر میوه

پودر میوه یک محصول غذایی است که از خشک کردن و آسیاب کردن میوه های تازه یا فریز شده به دست می آید. پودر میوه دارای خواص غذایی و درمانی بسیاری است و می توان از آن به جای طعم دهنده های مصنوعی برای افزودن طعم و رنگ به غذاها، نوشیدنی ها، دسرها و شیرینی ها استفاده کرد. پودر میوه حاوی فیبر، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است که به تقویت سلامت بدن، کاهش وزن، تعادل قند خون، کاهش التهاب و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کنند.

قیمت : ۳۹۰۰ تومان

 

کنجاله زیتون

کنجاله زیتون یکی از محصولات جانبی تولید روغن زیتون است که دارای خواص غذایی و درمانی بسیاری برای دام و طیور است. برخی از خواص کنجاله زیتون عبارتند از:

– منبع عالی انرژی: کنجاله زیتون حاوی حدود 10 درصد روغن است که به تامین انرژی بدن دام و طیور کمک می کند. همچنین کنجاله زیتون دارای اسیدهای چرب اشباع نشده است که به بهبود عملکرد قلب و عروق، کاهش کلسترول خون و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید است.
– منبع خوب پروتئین: کنجاله زیتون حاوی حدود 20 درصد پروتئین است که برای رشد و تقویت عضلات، استخوان ها، مو، پوست و ناخن ها لازم است. پروتئین کنجاله زیتون دارای تمام اسیدهای آمینه ضروری است و به راحتی توسط بدن جذب می شود.
– منبع خوب فیبر: کنجاله زیتون حاوی حدود 30 درصد فیبر است که به حرکت مدفوع در روده بزرگ، جلوگیری از یبوست، تعادل قند خون و بهبود عملکرد دستگاه گوارش دام و طیور کمک می کند. فیبر کنجاله زیتون همچنین باعث خوش خوراک شدن جیره دام و طیور می شود.
– منبع خوب مواد معدنی: کنجاله زیتون حاوی مقادیر قابل توجه از کلسیم، فسفر، منگنز، آهن، روی، مس و سلنیوم است. این مواد معدنی به تقویت سلامت دندان ها، استخوان ها، خون، غده ها و آنزیم ها کمک می کنند.

قیمت : ۳۷۰۰ تومان

 

باگاس بلوکی

باگاس بلوکی یکی از انواع باگاس است که پس از خشک کردن و پرس کردن تفاله نیشکر به دست می آید. باگاس بلوکی دارای کاربردهای متنوعی است، از جمله:

– خوراک دام و طیور: باگاس بلوکی منبع خوبی از فیبر، انرژی و پروتئین برای دام های سبک و سنگین است. باگاس بلوکی به راحتی قابل حمل و نقل و انبار مانی است و می تواند جایگزین کاه گندم در جیره دام باشد.
– سوخت زیستی: باگاس بلوکی حاوی رطوبت کمتری نسبت به باگاس فله است و می تواند به عنوان یک سوخت زیستی برای تولید گرما، انرژی، برق، تولید پالپ و مواد ساختمانی استفاده شود.
– کود کمپوست: باگاس بلوکی حاوی مقادیر قابل توجه از مواد آلی، نیتروژن، فسفر، پتاسیم و سایر عناصر ضروری برای رشد گیاهان است. باگاس بلوکی می تواند به عنوان یک کود کمپوست برای بهبود خصوصیات خاک و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد .

قیمت : ۱۸۰۰ تومان

 

ملاس نیشکر

ملاس نیشکر یک محصول جانبی تولید قند از گیاه نیشکر است که دارای خواص غذایی و درمانی بسیاری است. برخی از خواص ملاس نیشکر عبارتند از:

– منبع عالی انرژی: ملاس نیشکر حاوی حدود 46 درصد سوکروز است که به تامین انرژی بدن کمک می کند. همچنین ملاس نیشکر دارای اسیدهای چرب اشباع نشده است که به بهبود عملکرد قلب و عروق، کاهش کلسترول خون و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید است.
– منبع خوب پروتئین: ملاس نیشکر حاوی حدود 3 درصد پروتئین است که برای رشد و تقویت عضلات، استخوان ها، مو، پوست و ناخن ها لازم است. پروتئین ملاس نیشکر دارای تمام اسیدهای آمینه ضروری است و به راحتی توسط بدن جذب می شود.
– منبع خوب فیبر: ملاس نیشکر حاوی حدود 30 درصد فیبر است که به حرکت مدفوع در روده بزرگ، جلوگیری از یبوست، تعادل قند خون و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند¹. فیبر ملاس نیشکر همچنین باعث خوش خوراک شدن جیره دام و طیور می شود.
– منبع خوب مواد معدنی: ملاس نیشکر حاوی مقادیر قابل توجه از کلسیم، فسفر، منگنز، آهن، روی، مس و سلنیوم است. این مواد معدنی به تقویت سلامت دندان ها، استخوان ها، خون، غده ها و آنزیم ها کمک می کنند.

قیمت : هر گالن ۴۸۵۰۰۰ تومان

 

 

ذرت برزیل

ذرت برزیل یکی از محصولات کشاورزی مهم کشور برزیل است که در سال 2020، بیش از 102 میلیون تن ذرت تولید کرد و به عنوان دومین تولیدکننده جهانی ذرت پس از ایالات متحده قرار گرفت. ذرت برزیل دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب است و به صورت گسترده در بازارهای جهانی مورد تقاضا قرار می گیرد. ذرت برزیل به عنوان خوراک دام و طیور، سوخت زیستی، کود کمپوست و مواد خام صنایع غذایی، دارویی و کاغذسازی استفاده می شود.

قیمت : ۱۱۵۰۰ تومان

 

جو محلی

جو محلی یکی از انواع جو است که در مناطق مختلف ایران کشت می شود. جو محلی دارای خواص غذایی و درمانی بسیاری است و به عنوان خوراک دام و طیور، سوخت زیستی، کود کمپوست و مواد خام صنایع غذایی، دارویی و کاغذسازی استفاده می شود. جو محلی نسبت به گندم در برابر خشکی مقاوم تر است و بنابراین در آب و هوایی که آب، سبب محدود کردن تولید غلات می‌شود، جو محلی می‌تواند بیشترین محصول را تولید کند. جو محلی نسبت به دمای بالا (بیش از ۳۲ درجه سانتی گراد) مقاوم است. اما در شرایط آب و هوای مرطوب، در برابر دمای بالا بسیار حساس است.

قیمت : ۱۲ تومان

 

کلش،پرس بزرگ

کلش پرس با خرد کردن کاه ، کُلَش ایجاد می‌شود . طول بسیار کوتاهی دارد و با استفاده از دستگاهی به نام دستگاه برش کُلَش ایجاد می‌شود. مانند دانه‌های غلات از این ماده به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود . از این رو راهی برای تبدیل علوفه‌های درشت به شکلی است که برای دام‌ها خوش‌ خوراک‌تر است. بدین ترتیب کلش پرس 10 الی 20 کیلو گرمی پرس سازی می گردد .این محصول برای مصرف به دامداری ها ارسالی می گردد.

قیمت : ۱۵۰۰تومان

 

کلش گندم پرس کوچک

کلش گندم پرس یک محصول جانبی تولید آرد از دانه گندم است که دارای خواص غذایی و درمانی بسیاری است. برخی از خواص کلش گندم پرس عبارتند از:

  • منبع عالی فیبر: کلش گندم پرس حاوی فیبر نامحلول است که به حرکت مدفوع در روده بزرگ کمک می کند و خطر ابتلا به یبوست، هموروئید، سرطان روده و دیابت را کاهش می دهد .
  • منبع خوب مواد مغذی: کلش گندم پرس حاوی مقادیر قابل توجه از ویتامین های گروه B، منگنز، فسفر، منیزیم، آهن، روی، مس و سلنیوم است . این مواد مغذی به تقویت سلامت استخوان، پوست، مو، عصب، قلب و سیستم ایمنی کمک می کنند.
  • کاهش وزن: کلش گندم پرس باعث افزایش حجم غذا در معده می شود و احساس سیری طولانی مدت را ایجاد می کند . این باعث کاهش مصرف کالری و جلوگیری از خوردن بیش از حد می شود. همچنین کلش گندم پرس با تعادل بخشیدن به قند خون و کاهش کلسترول خون، عوامل خطرزای چاقی را کاهش می دهد.

برای استفاده از خواص کلش گندم پرس، می توانید آن را به صورت پودر یا دانه به غذاهای خود اضافه کنید. برخی از راه های استفاده از کلش گندم پرس عبارتند از:

  • افزودن به صبحانه های گرم مانند شیردهنده، آشپزخانه، پوریدژ و …
  • افزودن به نان ها، کلوچه ها، کافک ها و دسر های پخته شده
  • تهیه نان بربری با استفاده از آرد کلش دار
  • تهیه شیرین پذیرای با استفاده از شیر، شکر، خامه و کلش
  • تهیه شورابات با استفاده از کلش، آب لیمو، نعناع و نمک

قیمت : ۱۶۰۰ تومان

 

تفاله فشنگی چغندر

تفاله فشنگی چغندر یک محصول جانبی تولید قند از روتین چغندر است که دارای خواص غذایی و درمانی بسیاری است. برخی از خواص تفاله فشنگی چغندر عبارتند از:

منبع عالی پروتئین: تفاله فشنگی چغندر حاوی حدود 18 درصد پروتئین است که برای رشد و تقویت عضلات، استخوان ها، مو، پوست و ناخن ها مفید است . پروتئین تفاله فشنگی چغندر دارای تمام اسیدهای آمینه ضروری است و به راحتی توسط بدن جذب می شود .
منبع خوب انرژی: تفاله فشنگی چغندر حاوی حدود 10 درصد قابل حل است که به تامین انرژی بدن کمک می کند . همچنین تفاله فشنگی چغندر دارای اسیدهای چرب اشباع نشده است که به بهبود عملکرد قلب و عروق، کاهش کلسترول خون و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید است .
منبع خوب فیبر: تفاله فشنگی چغندر حاوی حدود 20 درصد فیبر است که به حرکت مدفوع در روده بزرگ، جلوگیری از یبوست، تعادل قند خون و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند . فیبر تفاله فشنگی چغندر همچنین باعث خوش خوراک شدن جیره دام و طیور می شود .
منبع خوب مواد معدنی: تفاله فشنگی چغندر حاوی مقادیر قابل توجه از کلسیم، فسفر، منگنز، آهن، روی، مس و سلنیوم است . این مواد معدنی به تقویت سلامت دندان ها، استخوان ها، خون، غده ها و آنزیم ها کمک می کنند.
برای استفاده از خواص تفاله فشنگی چغندر، می توانید آن را به صورت پودر یا دانه به خوراک دام، طیور و آبزیان خود اضافه کنید. برخی از راه های استفاده از تفاله فشنگی چغندر عبارتند از:

افزودن به جیره های خشک مانند جیره گاو، جیره گوسفند، جیره شتر، جیره بز و …
افزودن به جیره های تر مانند جیره طیور تخم گذار، جیره طیور گوشتی، جیره آبزیان و …
تولید نان با استفاده از آرد تفاله فشنگی چغندر
تولید شیرین پذیرای با استفاده از شیر، شکر، خامه و تفاله فشنگی چغندر
تولید شورابات با استفاده از تفاله فشنگی چغندر، آب لیمو، نعناع و نمک

قیمت : ۹۶۵۰ تومان

 

باگاس فشنگی

باگاس فشنگی یک نوع خوراک دام است که از تفاله نیشکر به دست می آید. این خوراک دارای مقدار زیادی فیبر و هیدرات کربن است که برای پرکنندگی شکمبه و تامین انرژی دام مفید است. باگاس فشنگی به صورت بلوک های فشرده تولید می شود که برای حمل و نگهداری آسان تر هستند. باگاس فشنگی باید به همراه مواد مغذی دیگر مانند کنجاله، سبوس، ینجه و ذرت علوفه ای مصرف شود تا جیره دام کامل شود. باگاس فشنگی همچنین برای بستر زیر پای دام و کشت گیاهان نیز قابل استفاده است.

قیمت : ۲۵۰۰ تومان

 

یونجه

یونجه یک گیاه پایا از خانواده باقلاییان است که به عنوان یک محصول علوفه‌ای مهم کشت می‌شود. یونجه دارای خواص بسیار زیادی برای سلامت بدن و درمان برخی بیماری‌ها است. برخی از خواص یونجه عبارتند از:

  • کاهش کلسترول بالا و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
  • پاکسازی بدن از سموم و تقویت سیستم ایمنی
  • رفع مشکلات گوارشی، عفونت دستگاه ادراری و سنگ کلیه
  • جلوگیری از سرطان، خونریزی و علائم یائسگی

قیمت : ۷۵۰۰ تومان

 

قیمت محصول
22000 تومان کنجاله کلزا
34000 تومان کنجاله سویا
9000 تومان کنجاله ذرت
11000 تومان گندم شکسته
10800 تومان ذرت شکسته
30 کیلو 2500 تومان ذرت علوفه
350 تومان باگاس فله
450 تومان پیت باگاس
2400 تومان تفاله چغندر نمدار بسته بندی
2400 تومان سبوس برنج
5900 تومان اردک برنج
5800 تومان سبوس گندم
8000 تومان پودر تفاله گوجه 
3900 تومان پودر میوه
3700 تومان کنجاله زیتون
1800 تومان باگاس بلوکی
هر گالن 485000 تومان ملاس نیشکر
11500 تومان ذرت برزیل
12000 تومان جو محلی
1500 تومان کلش پرس بزرگ
1600 تومان کلش گندم پرس کوچک
9700 تومان تفاله فشنگی چغندر 
2500 تومان باگاس فشنگی
7500 تومان یونجه 

همچنین بیشتر بخوانید

فروش عمده انواع کنسانتره دامی، شیری و پرواری

قیمت فروش شلتوک عنبربو خشک برداشت امسال

تفاله چغندر پرک مناسب تغذیه دام با قیمت ارزان

قیمت تفاله نیشکر فشنگی و تاثیر آن بر انواع دام های پرواری و شیری

تفاله نرم نیشکر در تغذیه انواع دام از جمله گوسفند

استعلام قیمت روز
تماس